Fortydelsesret og reklamation
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Bemærk, at der dog ikke er fortrydelsesret på levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer under leveringen, og derfor ikke kan skilles ad igen. For eksempel levering af sand eller grus løst tippet af. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du inden har 14 dage fra modtagelsen har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette skal ske var at sende en mail til kontakt@dingrusgrav.dk
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Ved ombytning af produkter, hvor ombytningen ikke er underlagt reklamationsret, betales der for afhentning af varen der skal returneres lige som der skal betales for den nye vare samt levering af denne.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du selv skal betale fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Fortrydelse af køb inden levering
Vil du fortryde dit køb inden varen er leveret, kan dette lade sig gøre uden returomkostninger, så længe varen endnu ikke har forladt vores lager. Når varen er afsendt fra lager, men endnu ikke modtaget, bliver der opkrævet for returfragt, hvis man ønsker at fortryde sit køb. Se omkostning under afsnittet returnering.
Fortrydelse af køb efter levering
Du har selvfølgelig ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelse. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade undertransporten.
Returnering
Hos os har selvfølgelig ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelse. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os. Du skal selv betale for, at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Vores varer kan ikke returneres med normal post. Du kan derfor vælger du at sende produktet retur med vores lastbil, hvis du vælger dette, skal der betales en returfragt, som er som følger:
- Løse læs som ikke kan aflæsses hos kunden, grundet pladsforhold ikke er opfyldt mv. og derfor skal køres retur, sker for kundes regning og koster pr. produkt 1000,00 kr.
- Løse læs som er aflæsset hos kunden, kan kun hentes med kranbil og koster pr. afhentet læs 1250,00kr. + 13,00 kr. pr. kørt km.
- Du kan også som kunde vælge selv at komme retur med varen eller selv at bestille en vognmand for egen regning til at fragte varen retur.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, eller varen har været aflæsset på løst underlag, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage eller intet af købsbeløbet grundet varens natur, og at produktet bliver uløseligt blandet sammen med andre elementer ved leveringen. Se ovenstående. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Dog skal der altid betales for en returfragt ved returnering af en vare bestilt hos os.
Ved nogle varetyper accepteres delvis fortrydelse ikke. Skulle kunden alligevel være i den situation, at kunden har indkøbt for meget, så kontakt os for at lave en aftale om returnering. Så finder vi naturligvis en løsning for at hjælpe kunden af med det/de for meget indkøbte varer mod et administrationsgebyr/ håndteringsgebyr, som oplyses inden aftalen indgås med kunden.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage, når vi har modtaget varen retur. Skulle det vise sig at varen er værdiforringet, ved modtagelse på vores lager/leverandør, fratrækker vi det beløb, som værdiforringelsen beløber sig til. Beløbets størrelse kan ikke fastsættes, da det kan variere fra ordre til ordre og kan i visse tilfælde være på op til 100%
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Du skal henvende dig til vores kundeservice for at få tilbageleveringsadresse oplyst. Dette kan gøres ved at sende os en mail på kontakt@dingrusgrav.dk gerne efterfulgt af ordrenummer.
Reklamationsret
Når du handler hos DinGrusgrav.dk har du selvfølgelig to års reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Produktet skal endvidere være urørt og i samme mængde og stand som ved modtagelsen.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Skade på produktet, som skyldes håndteringsfejl, produkter der er blandet sammen med andre materialer, groft misbrug fra brugerens side af, er ikke dækket af reklamationsretten.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du kontakte os for afleveringssted. Kontakten kan ske ved at sende os en mail på kontakt@dingrusgrav.dk
Når du returnerer varen, bedes du angive følgende: ordrenummer og beskrivelse af fejlen.
Der er ikke reklamationsret på forkert bestilte produkter.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naeveneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr